Abstrakt
„Wyzwanie szkoleniowe Martyny” to studium przypadku do analizy, którego wydruk mieści się na stronie A4. Można je z powodzeniem wykorzystać przy okazji spotkań na temat szkoleń, edukacji, Cyklu Kolba lub programów szkoleniowych.
Przed Martyną stoi zadanie wyszkolenia Działu Kadr w firmie „Atena”, w której pracuje. Pomóżcie jej przygotować projekt takiego szkolenia oraz szkice wszystkich niezbędnych materiałów potrzebnych do jego przeprowadzenia.
Szkolenie Martyny
Wasza koleżanka Martyna, młodsza specjalistka do spraw kadrowych w polskiej korporacji „Atena” produkującej odzież i zatrudniającej ponad 250 osób. Z najnowszych wyników kwartalnych ankiet przeprowadzonych wśród pracowników wynika, że jednym z głównych problemów „Ateny” jest kiepska komunikacja międzyludzka w poszczególnych działach (dział Martyny zatrudnia 23 osoby). „Nie umiemy się komunikować tak, aby inni nas rozumieli” – to najczęściej pojawiająca się informacja zwrotna w ankiecie.
Zarząd chce wdrożyć profesjonalny program rozwojowy we współpracy z zewnętrzną firmą „Turbo Skills Professional”, ale niestety „Atena” środki na ten projekt pozyska dopiero za kwartał i wtedy też wystartuje program. Zarząd chce podejmować działania w zakresie swoich możliwości od razu. Prezes poprosił liderów działów, aby znaleźli po jednym pracowniku, który opracuje i wdroży szkolenie na temat komunikacji metodą „STAR”[1] dla swojego działu. W Dziale Kadr do wyzwania z ochotą zgłosiła się Martyna.
Pierwsze treningi mają rozpocząć się za 2 tygodnie, a bezpośredni przełożony Martyny i lider jej działu, Jędrzej Kowalski, chce zobaczyć wstępny projekt szkolenia najpóźniej za tydzień. Oznacza to, że Martyna ma 1 tydzień na przygotowanie projektu szkolenia o komunikacji metodą „STAR”[1] i zatwierdzenie go przez Jędrzeja oraz maksymalnie 2 tygodnie na przygotowanie wszystkich niezbędnych materiałów. Podczas spotkania z Jędrzejem zebrała od niego wymagania na temat szkolenia. Oto jakie informacje uzyskała:
- należy opracować 1 szkolenie, które będzie powtarzane raz na tydzień aż w firmie za kwartał pojawi się „Turbo Skills Professional”
- szkolenie ma trwać do 60min, a jedna grupa szkoleniowa to maksymalnie 3-5 pracowników, aby nie tracić ciągłości realizacji zadań w dziale
- najlepiej żeby szkolenie było łatwe w przygotowaniu i prowadzeniu, aby w razie nieobecności Martyny mógł je poprowadzić ktoś inny
- wszystkie materiały szkoleniowe powinny być możliwe do wydrukowania na drukarce firmowej, aby nie narażać firmy na dodatkowe koszty
Niestety Martyna, pomimo naprawdę szczerych chęci oraz świetnych predyspozycji osobowościowych, nigdy nie prowadziła takiego szkolenia… i z tego względu zwraca się do Was z prośbą o pomoc. Przygotujcie dla Martyny projekt szkolenia metodą „STAR”[1] oraz szkice materiałów niezbędnych do jego zrealizowania.
PS
Jeżeli coś jest niejasne, należy względem tych niewiadomych zrobić własne założenia i oprzeć na nich swój pomysł.
_______
[1] STAR – schemat komunikacyjny, który opiera się na podawaniu informacji w kolejności: Situation → Task → Action(s) → Result(s). Artykuł InżynieriaSpoleczna.pl na ten temat znajduje się pod adresem: https://inzynieriaspoleczna.pl/star/
Uznaję ten artykuł za przydatny i dlatego, aby pomagać innym ludziom, dzielę się nim oraz stroną InzynieriaSpoleczna.pl na moim profilu LinkedIn → KLIK.
Dyskusja (na LinkedIn)
Udanego wdrożenia!
InzynieriaSpoleczna.pl
Podziękowania
- Rafał Woźniak i Artur Urbaniak za uwagi merytoryczne, które wpłynęły na poprawienie jakości case’a
- Paweł Bartosik, Aleksander Krawiel i Adrian Sanger za „przetestowanie” tekstu
- Karolina Boguszewska za korektę „Szkolenie Martyny”
O autorze
Założyciel inicjatywy PonadPrzeciętni, twórca narzędzia Model Dedykowanych Systemów (MDS), autor frameworka Activerto oraz inicjator serwisu InzynieriaSpoleczna.pl. Zawodowo zajmuje się usprawnianiem działań organizacji.